Getting started at Boondoggle

written by Midas Van Espen - 22 February 2019

Getting started at Boondoggle

Het is nu twee weken geleden dat ik mijn eerste voet binnenzette op de 6e verdieping van het oude brouwerijgebouw van Stella Artois, tevens het kantoor van Boondoggle, het Leuvense bedrijf waar ik van februari tot mei stage ga lopen. Meteen bij het binnenkomen werd ik begroet door een plastieken koe, die steevast bij de ingang ligt te pronken. De tweede figuur die me verwelkomde was de, mij toen nog onbekende, Bart en Office Manager Chaimae, die me meteen een goodie-bag in mijn armen drukte.

Na een korte rondleiding langs de verschillende meeting rooms, allemaal benoemd met toepasselijk Leuvens accent met onder andere: ‘Den Ieeste bokal’, ‘ De Sèr’ en waar ik ’s middags mijn bokes op kon eten: ‘de Keike’.

Na de rondleiding kreeg ik meteen mijn eerste opdracht: kijk in je goodie-bag en lees het heilige geschrift van de Boondogglers: de’ Boondoggle Bijbel’. In deze goedgeschreven geschriften las ik alles wat je als beginneling kan te weten komen over het reilen en zeilen bij Boondoggle. Weetjes over de snelheid (of eerder traagheid) van de lift of hoe het airco-systeem samenwerkt met de zonnewering om de perfecte temperatuur te behouden in het gebouw (maar daarin blijkbaar meestal faalt).

Natuurlijk kon ik er ook echte praktische informatie in lezen, afgewisseld met het regelmatige humoristische weetje uiteraard, waardoor het geen al te saai leesvoer was.

Na de middag van die eerste dag kreeg ik, samen met de vier andere stagiair nog een extra briefing van hoe we met het lokaal systeem onze uren konden invullen, Dogglepret, maar daarover later meer.

De rest van mijn eerste dag spendeerde ik met het installeren van de nodige software op mijn nieuwe werklaptop, waarmee ik de volgende maanden zou gaan developen.

De volgende dag kreeg ik mijn stageopdracht: meewerken aan de voorheen benoemde tool om je uren op in te vullen en projecten/budgetten te beheren: Dogglepret.

Ik kreeg al meteen verschillende bugs die ik moest zien op te lossen in de eerste week/tweede week. De deadline was gelukkig niet té strikt, waardoor ik me kon inwerken op het begrijpen van een nogal nieuw javascript framework voor mij: Angular.

Gelukkig waren er ook enkele styling bugs, die ik kon oplossen door mijn kennis van Sass en html.

Maar na enkele uren de code te bestuderen, kan ik er op dit moment al een pak beter mee overweg, waardoor ik na een week en twee dagen de eerste batch aan bugs heb kunnen oplossen. Mijn nieuwe opdracht is weer iets anders en lijkt al meer op het maken van een nieuwe feature voor het platform: een user interface met allemaal tabellen en grafieken aanpassen om de user experience te verbeteren voor de project en account managers binnen Boondoggle. Dit vond ik tot nu toe al een leuke opdracht, omdat het angular, sass en html combineert en ik mee zelf mag nadenken over de beste manier om de layout op te stellen.

Share this post on: